دبستان غیر دولتی هدی دوره دوم

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

آغازیه :
سلام !
دانش آموز عزیز، ولی محترم، همکار گرامی این جا پلی است بین ما و شما تا از طریق آن آخرین اطلاعات و اخبار مدرسه به اطلاع شما عزیزان برسد.

نگاهی اجمالی به سند تحول بنیادین:
در این سند پیش بینی شده در نظام آموزش و پرورش انسان هایی تربیت شوند که:
1. دین اسلام را حق بدانند و احکام آن را رعایت کنند.
2. از دانش پایه و عمومی بهره مند شوند.
3. مفاهیم اجتماعی و .... و احترام به قانون را درک کنند.
4. از طریق اقتصاد سالم و کار و تلاش امرار معاش کنند.
5. حداقل یک مهارت مفید برای تأمین معاش حلال بیاموزند.
6. بهداشت فردی و اجتماعی و ... را رعایت کنند.
7. قدرشناس خالق و مخلوقات خدا باشند.

اولیاء بخوانند !

ولی محترم ؛
تحول و تغییر جزء جدایی ناپذیر زندگی ما انسان هاست. اینک که در پرتو مطالعات و تلاش های مستمر مجموعه های مرتبط با آموزش وپرورش و پیرو سخنان مقام معظم رهبری به سندی معتبر و عظیم تحت عنوان «سند تحول بنیادین » دست یافتیم.
شایسته است که در جهت عملیاتی نمودن اهداف بلند این سند، اقداماتی انجام شود.
تغییرات اخیر آموزش و پرورش نیز در راستای همین سند صورت پذیرفته است.

جای بسی خرسندی است که فرزندان  شما پیشتازان این طرح می باشند که در صورت توفیق الگوی عملی مناسبی خواهند شد برای خانواده ی بزرگ آموزش و پرورش در سال های آتی.

بدیهی است بدون همکاری و هماهنگی ارکان اصلی تعلیم و تربیت (خانواده، مدرسه، آموزش و پرورش و جامعه) هیچ تلاشی به ثمر نخواهد نشست.

معرفی دوره!

بر این اساس دوره ی ایتدایی به دو قسمت 3 ساله تقسیم و هدف گذاری گردید . پایه اول تا سوم « دوره ی اول ابتدایی» و پایه چهارم تا ششم « دوره ی دوم ابتدایی». شامل کلاس های چهارم ، پنجم و اول راهنمایی قدیم تحت عنوان  ششم در نظر گرفته شد.
برنامه دروس و کتابهای کلاس چهارم و پنجم تغییری نداشته و پایه  ششم تحت عنوان پایه جدید  با کتاب های جدید امسال لازم الاجراء می باشد.
در این مقطع که تلفیقی از دوره ابتدایی و راهنمایی است آموزگاران به شکل تخصصی تری به تدریس می پردازند به استثنای پایه ی چهارم که به شکل  گذشته با یک آموزگار اداره می شود پایه ی پنجم و ششم با آموزگاران مختلف، با توانمندی های متفاوت اداره می شوند. به نظر می رسد این تقسیم بندی ضمن بهره گیری بهتر از آموزگاران سبب رشد کیفی دانش آموزان  در زمینه علوم پایه خواهد شد.
ضمناً مطالعه و پژوهش و امام شناسی به صورت تخصصی به برنامه درسی دانش آموزان اضافه شده است.

آموزگاران بخوانند:

همکاران محترم که در این دوره اشتغال به کار دارند طی جلسات شورای آموزگاران نسبت به وظایف محوله  جدید آگاهی لازم را یافته، ضمناً آموزش های مورد نیاز را نیز در طی سال تحت عنوان آموزش ضمن خدمت خواهند گذراند.

ضمناً جهت درک شرایط عاطفی دانش آموزان، برای هر پایه آموزگار پشتیبان در نظر گرفته شده است.

دانش آموزان بدانند:

دانش آموزان این دوره علاوه بر آموزش های عمومی، در کلاس های فوق برنامه با امام شناسی، زبان انگلیسی و مطالعه و پژوهش آشنا می شوند.

ضمناً در زمینه پرورشی، شناخت وظیفه و تکلیف و مسئولیت پذیری خصوصاً بحث نماز و حجاب دانش آموزان برنامه های جذاب پیش بینی نموده ایم.

امکانات ویژه:

آموزشگاه در پایه پنجم و ششم به تخته هوشمند  مجهز می باشد. ضمناً با برگزاری آزمون های هماهنگ سطح علمی دانش آموزان از طریق مرکز نوآوری های آموزشی مرآت مورد سنجش قرار می گیرد.

مشاوره:

از آنجا که فعالیت های تربیتی و علمی که بر اساس مشاوره طراحی و انجام می شود اعتبار و ارزش ویژه ای می یابند. این آموزشگاه از مشاوران تحصیل کرده و مجربی در این زمینه بهره مند شده است.



خدای را شاکریم که فرصت خدمتگزاری به نونهالان عزیز میهن اسلامیمان را در سایه سار ولایت عنایت فرمود.

توفیق، رفیق راهتان
به امید دیدار در بوستان گلهای زندگی تان.